Co by měl umět grafik

Možná si říkáte, co by měl umět grafik, aby se jednalo o zkušeného nadšence, který svou práci miluje. Rozhodně by mu nemělo jít jenom o peníze. Zkušený a profesionální grafik by tady měl být převážně pro své klienty. Umět jim poradit, sdělit jim, co by udělali graficky na stránce jinak nebo jim navrhnout vhodné barvy pro jejich návrhy, ať už to jsou bannery nebo loga. Pojďme se na to společně podívat.

Co by měl umět grafik?

V první řadě by měl umět ovládat grafické programy, protože bez nich nemůže samotné návrhy provádět. Jestliže se setkáte ve své praxi s grafikem, který o sobě tvrdí, jak je profesionální, ale sám neví, kde má sáhnout v programech, měli byste se mu vyhnout obloukem. Tohle si profesionálové nesměji dovolit. Neříkáme, že se nemohou splést, přece jenom se jedná o lidi, ale v momentě, kdy se mu to bude stávat každých deset vteřin, je evidentní, že je něco špatně.

Co by měl umět grafik v dalších krocích? Dále musí mít cit pro typografii a umět vysvětlit klientovi veškeré rozdíly, které se týkají celkové grafiky. O tom také svědčí fakt, že by měl rozumět alespoň základnímu grafickému slovníčku. Když se klient bude grafika na něco ptát a on nedokáže správně odpovědět na jednoduché otázky, o kterých ví i laici, opět vám to dává náznaky, že je něco špatně. Grafik by měl ovládat kombinaci barev, písmen a zarovnání. Měl by vědět, jaké barvy se k sobě hodí a jaké naopak doslova trhají oči.

grafický-designér-a-kreativita
Co by měl umět grafik?

Kresba je u některých odvětví základem

Také kresba, co se tedy týče skicování je u některých grafických odvětví základem. Pokud hledáte grafika na tvorbu loga, mělo by tohle být mezi pravidly při výběru. Přece nemáte zájem o stáhnutý vektor, který váš grafik nalezne volně ke stažení na některém z portálů. Jestliže grafik umí skicovat a dělat si návrhy sám, o to větší je to výhoda pro vás a vaši firmu. Mít originální logo dnes může skutečně prodávat.

Co by to bylo za grafika, kdyby se nevěnoval zdokonalování a vzdělávání sebe sama? Každý, kdo pracuje v podobných oborech by měl mít zájem o sebevzdělávání a učení se. Jedině tak může docílit toho, že bude ve svém oboru vyhledávaný. Mimo jiné se bude neustále držet nejnovějších trendů, protože jej získá při vzdělávání.

Na závěr kreativita

Na závěr přichází na scénu kreativita a detaily. Kreativita je u grafiků bezesporu mezi prvními místy, protože bez ní by nemohlo vzniknout nic originálního. Je jednoduché něčí návrh zkopírovat a použít. Mnohem složitější je ovšem si něco svého vymyslet. Věřte nám však, že byste měli vyhledávat ty grafiky, kteří sice termín odevzdání budou mít o něco delší, ale za to budou mít vlastní návrhy, protože jsou vybaveny kreativitou a citem pro detail. Jde o pár tipů, co by měl umět grafik.

Sdílet: