Externího grafika nemusíte hledat pouze v agentuře aneb síla freelancera

Vybrat grafika na jednorázovou práci je sice obtížné, ale ne natolik, jako vybrat grafika pro externí spolupráci. To znamená, že je svým způsobem pod vámi zaměstnaný, jen s tím rozdílem, že nechodí každý den do kanceláře nebo firmy. Pracuje z domova a dle toho, jak má čas nebo jak mu zadáváte práci. Musí být však flexibilní a vždy vám vyhoví vstříc, pochopitelně se musíte domluvit, protože bez komunikace to nepůjde. Když mu dáte vědět hodinu před dokončením zakázky, že máte pro něho práci, bude obtížné ji dokončit.

Hledáte externího grafika pro firmu?

Jestliže hledáte externího grafika pro své studio nebo firmu, musíte se zaměřit na mnoho věcí. Podobně jako v případě, kdy byste hledali někoho na jednorázovou výpomoc. Musí se jednat o člověka, který grafice rozumí. Samozřejmě je nutné se s ním sejít osobně, přece jenom nejde o jednorázovou zakázku. S danou osobou budete spolupracovat dlouhodobě. Nesmíte také zapomínat na fakt, že každý grafik se zaměřuje na jiné odvětví. Jestliže jste někoho vyhledali podle doporučení, ale nespecializuje se na vámi zvolený podobor, nejspíš vaši nabídku odmítne.

Když už jsme u doporučení, takto se nejlépe hledají lidé na externí spolupráci. Zkuste se poptat svých známých nebo jiných živnostníků či podnikatelů, zda o někom v tomto oboru neví. Určitě se najde někdo, kdo spolupracoval s někým, ať už krátkodobě nebo dlouhodobě. Grafika je pro podnikání důležitá, samozřejmě ji člověk může stáhnout z internetu a mírně předělat, to však nebude mít ten správný efekt. Doporučení je nejvýhodnější pro všechny strany, jde o jistotu, zvlášť v případě, že osobě, která vám poradila důvěřujete.

Hledáte-externího-grafika-pro-firmu

Recenze, ukázka prací a flexibilita

O flexibilitě jsme vám hovořili, člověk, kterého hledáte vás nesmí nechat ve štichu, jakmile půjde o velkou zakázku a klienta. Dále byste měli vidět jeho práce, jestliže posoudíte, že se vám líbí, můžete pokračovat v komunikaci. Tím ještě není vyhráno. Osoba vám musí také sedět a mít skvělé recenze. Ideálním řešením je, kdyby vám zaslal své portfolio na internetových stránkách nebo profil na některé síti, kde se dají vkládat recenze. Musíte vědět, koho si najímáte do firmy.

Možná se tímto vším zabývat zkrátka nechcete. V takovém případě je možnost sáhnout po grafické agentuře. U ní máte výhodu, že vám zajistí tým grafiků, takže veškeré své práce stihnete. Nevýhoda ovšem spočívá v mnohonásobně vyšší ceně na rozdíl od freelancerů. Jestliže vám někdo bude povídat, že se mezi freelancery nenajde nikdo vhodný pro vaši společnost, pak lže a obrázek si udělal nejspíš na základě jedné spolupráce. Když budete dodržovat vše, co jsme zde uvedli, budete s vámi vybraným grafikem maximálně spokojení.

Co nesmí externí grafik dělat?

Špatného grafika poznáte podle toho, že vám už od začátku nezvedá telefony, jeho odpovědi na vaše emaily jsou pomalé a neustále se vymlouvá, že pracuje nebo nemá čas. To jsou příznaky, které by vám měly naznačovat, že se nejedná o vhodnou osobu. Nabídne vám nižší cenu, jen kvůli toho, aby získal práci u vás. Je lepší si za grafika připlatit, pokud jsou jeho služby kvalitní. Bude-li u vás pracovat a stane se mu nehoda v podobě nedodání zakázky, dá se to pro jednou odpustit, opakovaně se to ale stávat v žádném případě nesmí.

Sdílet: