Tvorba firemního loga

Tvorba firemního loga není jednoduchá a nezáleží na tom, zda se jedná o malou nebo velkou společnost. Stejné pravidla platí i v momentě, kdy jde o živnostníka nebo podnikatele. Tvorba loga je převážně o poslouchání a dotazování. Pokud vás teda vámi vybraný grafik příliš nevnímá, neměli byste dále jeho služeb využívat. Grafika je skutečně náročné téma a záviset bude především na tom, jak dobře popíšete sebe a svou firmu grafikovi.

Tvorba firemního loga aneb jak poznat kvalitní logo?

Možná si teď říkáte, jak poznat kvalitní logo, zvlášť v dnešním světě, kdy se každému líbí něco jiného. V praxi to znamená, že logo, které se líbí vám se nemusí ihned líbit i druhým. Budou ho snad během pár vteřin považovat za nekvalitní a špatné, jenom z toho důvodu, že se jim nelíbí? Ve své podstatě ne, člověk, který danou identitu hodnotí by se měl soustředit na to, co v daném logu vidí. Samozřejmě ne pokaždé se dá vymyslet něco, co bude připomínat činnost firmy. Pro někoho je to velmi podstatné, jiní se zase spokojí s úplnou jednoduchostí.

jak-poznat-kvalitní-logo
Tvorba firemního loga

Když se podíváte na známé společnosti, jako například Microsoft nebo Apple, obě mají v logu symbol, který je svým způsobem nespecifikuje. Určitě byste nepoznali, v jakém oboru podnikají, kdyby nebyly známé. Tvorba firemního loga je skutečně složitá a samotní grafici ji rozdělují do několika částí. Na jedné straně jsou ti, co se přiklání ke složitým logům a na straně druhé ti grafici, kteří tvrdí, že by logo mělo jít nakreslit do písku prstem bez toho, aniž by člověk přemýšlel, jak vypadalo.

Shrnutí loga v kostce

Zkuste se zaměřit na jednoduchost, právě to dělá logo logem. V jednoduchosti je krása, která prezentuje vás i váš produkt. Dále byste se měli soustředit na zapamatovatelnost. Logo by mělo být zapamatovatelné, jak jsme uvedli v předchozím odstavci. Nakreslit by ho měl každý bez delšího přemýšlení i do písku, a to pomocí prstu. Zda bude odpovídat vašemu oboru podnikání už záleží na vás. Opět jsou zde dvě skupiny, přičemž jedna z nich tvrdí, jak je důležité mít obor v logu zmíněn a do druhé skupiny se řadí grafici, kteří svým klientům nemají problém navrhnout logo, ve kterém se obor nezmiňuje.

Vždy však záleží na tom, o co má klient zájem a o jakého grafika se jedná. Každý je originální a neznamená to hned, že se jedná o špatného grafika. Tvorba firemního loga je tedy převážně na tom, jakou má představu klient. V případě, že nechá klient návrh na grafikovi, měl by docílit všeho, co jsme zmínili, od originality, jednoduchosti, zapamatovatelnosti až po uvedení oboru podnikání. To závisí na kreativitě grafika.

Sdílet: